Categories
Aktualności

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ustanowiony został z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku. Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Digital Europe”. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange

DBI ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajamianie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu. Szkodliwe treści, FOMO, child grooming, phishing, scam, hejt, oversharing –cyfrowych zagrożeń wciąż przybywa i coraz trudniej za nimi nadążyć. Dlatego warto poznać potencjalne niebezpieczeństwa i nauczyć się przed nimi chronić.

Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 przypada na 7 lutego, ale jego obchody w formie realizowanych w naszym liceum inicjatyw edukacyjnych trwały kilka dni. Zgłębiając problematykę bezpiecznego korzystania z Internetu uczniowie przygotowywali projekty graficzne – m.in. plakaty i infografiki dotyczące netykiety, bezpiecznych haseł, cyber zagrożeń, wiarygodności informacji w sieci. Najciekawsze prace zostały wyeksponowane na wystawie znajdującej się na górnym holu w naszej szkole. W ciągu całego tygodnia podczas lekcji informatyki uczniowie rozwiązywali quiz przygotowany przez grupę licealistów z naszej szkoły. Była to okazja do sprawdzenia wiedzy na temat wirtualnych zagrożeń, dobrych praktyk i cyfrowych nawyków.

Wszystkie akcje edukacyjne zostały przygotowane i przeprowadzone przez licealistów pod opieką nauczycieli informatyki, pani Katarzyny Kosińskiej, pani Marioli Kostyry-Talarek i pana Marcina Pracza.

Dzień Bezpiecznego Internetuobchodzony jest na całym świecie. Z pełną listą zaangażowanych państw i instytucji oraz podjętymi przez nie działaniami zapoznać się można na stronie www.saferinternetday.org



Strona używa plików Cookies.
Skip to content